Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 5 gevonden artikelen
 
 
  Understanding Menu Psychology
 
 
Titel: Understanding Menu Psychology
Auteur: Reynolds, Dennis
Merritt, Edward A.
Pinckney, Sarah
Verschenen in: International journal of hospitality and tourism administration
Paginering: Jaargang 6 (2005) nr. 1 pagina's 1-9
Jaar: 2005-04-20
Inhoud: For years, menu designers have operated on the premise that menu layout affects sales directly. The supporting research in this area has, however, been sparse. To evaluate this relationship empirically, an experiment was conducted in an independent, casual-dining restaurant located at a large, northeastern university. The first treatment integrated manipulations of price location on menus but did not result in significantly different average-check totals. The second tested the effects of displaying specific items more prominently on the menu. Again contrary to the hypothesis, this failed to affect the probability that guests would purchase either of the selected items. The concluding discussion addresses implications for restaurateurs and the future of menu design.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 5 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland