Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 4 gevonden artikelen
 
 
  Visiting Propensity Predicted by Destination Image
 
 
Titel: Visiting Propensity Predicted by Destination Image
Auteur: Lee, Gyehee
O'Leary, Joseph T.
Hong, Gong Soog
Verschenen in: International journal of hospitality and tourism administration
Paginering: Jaargang 3 (2002) nr. 2 pagina's 63-92
Jaar: 2002-03-01
Inhoud: In destination market positioning, the destination image plays a pivotal role. Due to the interrelationship between destination choice behavior and image, there is an increased interest in the destination image as a predictor variable in a destination choice model. The research presents a binary logistic model to evaluate factors affecting the propensity of potential German travelers visiting the U.S. The overall impression, perceptive image, sociodemographic variables and previous visits are examined in a visiting propensity context. Empirical results of this study showed that the overall image is the most significant factor in influencing destination choice, along with the perceptive image based on destination attributes. The relative importance of the destination image was assessed as being higher than other factors.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 4 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland