Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 15 van 31 gevonden artikelen
 
 
  Hotel Marketing Managers' Responses to Ethical Dilemmas
 
 
Titel: Hotel Marketing Managers' Responses to Ethical Dilemmas
Auteur: Beck, Jeffrey A.
Lazer, William
Schmidgall, Raymond
Verschenen in: International journal of hospitality and tourism administration
Paginering: Jaargang 8 (2007) nr. 3 pagina's 35-48
Jaar: 2007-08-07
Inhoud: This research concerns the perceptions and decisions of lodging sales and marketing executives in dealing with ethical marketing issues. Respondents were given ten vignettes, representing ethical dilemmas in the five categories of ethical behavior (coercion and control, personal integrity, physical environment, paternalism, and conflict of interest) identified by previous researchers. They were first asked to determine whether each issue was a question of ethics or not. Next, the respondents were asked what action they would take given the dilemma. The findings did not reveal any consistent pattern of respondent perceptions or actions. All of the vignettes embodied ethical choices. Results indicate a need for lodging sales and marketing executives to develop and adhere to ethical guidelines for the unique situations they face.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 15 van 31 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland