Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Ethnic Differences in Nigerian Consumer Attitudes Toward Foreign and Domestic Products
 
 
Titel: Ethnic Differences in Nigerian Consumer Attitudes Toward Foreign and Domestic Products
Auteur: Okechuku, Chike
Onyemah, Vincent
Verschenen in: Journal of African business
Paginering: Jaargang 1 (2000) nr. 2 pagina's 7-35
Jaar: 2000-06-01
Inhoud: This paper uses conjoint analysis to investigate ethnic differences in the importance of a product's country-of-manufacture relative to other attributes in the Nigerian consumer choice. It was found that the country-of-manufacture was more important to Yoruba than Hausa respondents, price was more important to Ibo than Yoruba respondents, and reliability was more important to Hausa than Ibo respondents. Additional analyses indicated that prestige was important to Yoruba respondents in the preference for foreign cars while it was important to Ibo and Hausa respondents in the choice of foreign TV sets. Implications for foreign marketers, domestic governments and domestic manufacturers are discussed.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland