Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 22 gevonden artikelen
 
 
  Inclusion without assimilation: Science education from an anthropological and metacognitive perspective
 
 
Titel: Inclusion without assimilation: Science education from an anthropological and metacognitive perspective
Auteur: Hodson, Derek
Verschenen in: Canadian journal of science, mathematics and technology education
Paginering: Jaargang 1 (2001) nr. 2 pagina's 161-182
Jaar: 2001-04
Inhoud: This article addresses some of the problems inherent both in traditional didactic science teaching and in approaches based on theories of conceptual change. The author argues that the twin pitfalls of exclusion from science education and assimilation into a culture of compliance can be avoided by helping students to acquire a better understanding of science (through an anthropological approach) and a better understanding of themselves as learners and as science initiates.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 22 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland