Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Socratic Teachers and Confucian Learners: Examining the Benefits and Pitfalls of a Year Abroad
 
 
Titel: Socratic Teachers and Confucian Learners: Examining the Benefits and Pitfalls of a Year Abroad
Auteur: Greenholtz, Joe
Verschenen in: Language and intercultural communication
Paginering: Jaargang 3 (2003) nr. 2 pagina's 122-130
Jaar: 2003-10-01
Inhoud: This paper explores the interplay between Western conceptions of education and students from other educational traditions, most specifically Japan, through the lens of the author's practice in international education. He examines models of the private and public spheres and public discourse advanced by Hannah Arendt and Jurgen Habermas in relation to the purpose of education, and discusses the transferability of these concepts to cross-cultural contexts, through an analysis of the nature of the public and the private in Japanese society. Finally, the paper urges international educators to take responsibility for the message they send exchange students by providing the mediation necessary to put their exchange experience into the proper context.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland