Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 6 gevonden artikelen
 
 
  Determinants of Casino Repeat Purchase Intentions
 
 
Titel: Determinants of Casino Repeat Purchase Intentions
Auteur: Richard, Michael D.
Verschenen in: Journal of hospitality marketing & management
Paginering: Jaargang 4 (1997) nr. 3 pagina's 25-39
Jaar: 1997-05-08
Inhoud: The purpose of this study is to investigate the determinants of gaming casino repeat purchase intentions. Specifically, this study examines the attributes thought to influence the likelihood of returning to gaming casinos located in Mississippi. Regression analysis is employed to investigate whether a group of attributes, which constitute six casino factors, exert a significant influence on casino repeat purchase intentions. The independent variables are the six linear combinations (i.e., factors) of the 27 casino attributes derived from Factor Analysis. Casino repeat purchase intention is found to be a function of the location of the casino, the physical attributes of the casino, the games offered at the casino, the extra amenities of the casino, hospitality attributes of the casino, and the attributes of the casino staff. As such, no one set of attributes can fully explain repeat purchase intentions. In other words, consumers utilize several attributes when deciding to return to a gaming casino.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 6 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland