Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 6 gevonden artikelen
 
 
  How Personal Values Govern the Post-Visit Attitudes of International Tourists
 
 
Titel: How Personal Values Govern the Post-Visit Attitudes of International Tourists
Auteur: Muller, Thomas E.
Verschenen in: Journal of hospitality marketing & management
Paginering: Jaargang 3 (1996) nr. 2 pagina's 3-24
Jaar: 1996-01-09
Inhoud: The goal of this study was to test the hypothesis that personal values mediate the specific sources of pleasure and positive affect (or displeasure and negative feelings) arising from a tourist's visit to a foreign city. Using people's personal values as clustering variables, three tourist segments were identified, each placing a different importance on the security-and-respect value dimension and the fun-enjoyment-excitement value dimension. The reuslts partially confirm the general hypothesis that international tourists with differing value priorities derive their post-visit affect from different aspects of the city visist-security aspects, recreational aspects, or avoidance aspects. The marketing implications of these findings are discussed.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 6 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland