Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 7 gevonden artikelen
 
 
  Psychographic Segmentation of Tourists as a Predictor of Their Travel Behaviour:
 
 
Titel: Psychographic Segmentation of Tourists as a Predictor of Their Travel Behaviour:
Auteur: Waryszak, Robert Z.
Kim, Hyeonju
Verschenen in: Journal of hospitality marketing & management
Paginering: Jaargang 2 (1995) nr. 4 pagina's 5-19
Jaar: 1995-06-01
Inhoud: Psychographic segmentation in tourism marketing research can be an important tool in ascertaining why tourists choose destinations and what are their expectations and perceptions of a holiday experience. This paper describes the psychographic segmentation procedures with special emphasis on the Asia-Pacific market and its relevance to Australia as a destination. The concept of psychographics is illustrated with a case study based on the Korean tourist visiting Australia. The benefits of utilizing this procedure in tourism marketing strategies is presented. It could assist Australian tourism industry marketing strategists in ascertaining their potential market and in developing competitive strategies and products specifically geared for the Asia-Pacific region.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland