Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 5 gevonden artikelen
 
 
  Customer Value in an All-Inclusive Travel Vacation Club: An Application of the RFM Framework
 
 
Titel: Customer Value in an All-Inclusive Travel Vacation Club: An Application of the RFM Framework
Auteur: Lumsden, Shelly-Ann
Beldona, Srikanth
Morrison, Alastair M.
Verschenen in: Journal of hospitality marketing & management
Paginering: Jaargang 16 (2008) nr. 3 pagina's 270-285
Jaar: 2008-05-05
Inhoud: In this study, the RFM (Recency, Frequency, and Monetary) framework is applied as a method of distinguishing customer value based on pre-purchase motivations of membership initiation in an all-inclusive travel vacation club. Findings suggest that frequency is the strongest predictor of supply side customer value in travel vacation clubs, compared to recency and monetary value. Findings are useful for a variety of travel firms in the complex travel-package industry in the areas of customer segmentation, targeting, and marketing communications.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 5 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland