Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 7 gevonden artikelen
 
 
  An Investigation of the Customer Orientation of Professional Sports Organizations: Development of the Sports Fan Orientation Scale (SFOS)
 
 
Titel: An Investigation of the Customer Orientation of Professional Sports Organizations: Development of the Sports Fan Orientation Scale (SFOS)
Auteur: Bristow, Dennis N.
Schneider, Kenneth C.
Verschenen in: Journal of hospitality marketing & management
Paginering: Jaargang 15 (2006) nr. 1 pagina's 27-44
Jaar: 2006-10-13
Inhoud: Professional sports marketers face a dynamic and challenging marketplace that offers fans a variety of relatively expensive entertainment venues. Professional sports organizations are showing increasing interest in the marketing concept and a focus on consumer orientation. The primary objective in this study was to develop and empirically test a multi-item scale called the Sports Fan Orientation Scale (SFOS). The results of the study showed that the SFOS demonstrated adequate internal reliability. Implications of the results and managerial applications for the new scale are discussed. Finally, avenues for future research are presented.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland