Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 6 gevonden artikelen
 
 
  Country as Destination-Norwegian Tourists' Perceptions and Motivation
 
 
Titel: Country as Destination-Norwegian Tourists' Perceptions and Motivation
Auteur: Prebensen, Nina K.
Verschenen in: Journal of hospitality marketing & management
Paginering: Jaargang 12 (2005) nr. 3 pagina's 63-85
Jaar: 2005-09-30
Inhoud: Tourists expression of a destination visited are of relevance when discussing images of places, branding and questions concerning how to measure the content “destination.” This study focuses on tourists' own expressions of destinations visited. The respondents (n = 1.154) answered by using the names of a country, a region, a city, or combinations of these categories. These constructs of destinations are tested towards tourists' motives and experience. The data showed only significant differences between regions expressed when it comes to tourist motivation and experience. The findings are discussed in relation to theoretical perspectives along with industrial challenges.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 6 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland