Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 6 gevonden artikelen
 
 
  Product and Execution Types of Advertisements in Taiwan with Cultural Considerations
 
 
Titel: Product and Execution Types of Advertisements in Taiwan with Cultural Considerations
Auteur: Hsu, Jane Lu
Chang, Wei-Hsien
Hung, Wei-Ching
Verschenen in: Journal of Asia-Pacific business
Paginering: Jaargang 5 (2004) nr. 2 pagina's 83-98
Jaar: 2004-06-08
Inhoud: Advertising is profoundly affected by cultural dimensions. Certain components utilized in advertisements can be acceptable in one culture but seem to be bizarre to a different society. This paper intends to classify advertisements in Taiwan using the content analysis. Execution types, product types, and local or foreign cultural influences are categorized using 1,547 advertisements collected from newspapers, magazines, and television in Taiwan. The most commonly applied execution type of advertisements in Taiwan is informational, followed by conceptual and emotional. Advertisements that can be seen more often in media are more likely to be recognizable to consumers.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 6 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland