Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Classifying Tourists into Market Segments
 
 
Titel: Classifying Tourists into Market Segments
Auteur: Mazanec, Josef A.
Verschenen in: Journal of travel & tourism marketing
Paginering: Jaargang 1 (1992) nr. 1 pagina's 39-60
Jaar: 1992-06-08
Inhoud: Marker segments in travel and tourism like elsewhere are defined either predetermined criteria (a priori segmentation) or result from a clustering process (a posteriori segmentation). Each method requires searching for additional descriptive attributes in order to streamline selective market operation. These descriptors should be much easier to measure than those the segments originate from. For a posteriori segments, in particular, it is desirable to predict segment membership from a set of easily determined consumer attributes without having to process a larger number of psychographics. Prediction of segment membership often employs discriminate analysis. Neural network models are also capable of classifying tourists. Having been trained on a set of input variables (descriptors) and output data (segment membership), they may excel discriminate analysis in determining the correct segment affiliation.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland