Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 54 van 56 gevonden artikelen
 
 
  Trustworthiness of Salespeople in the Business-to-Business Market: The Five C's
 
 
Titel: Trustworthiness of Salespeople in the Business-to-Business Market: The Five C's
Auteur: Lau, Geok Theng
Chin, Hsueh Wei
Verschenen in: Journal of business-to-business marketing
Paginering: Jaargang 10 (2003) nr. 3 pagina's 1-33
Jaar: 2003-06-30
Inhoud: In these last two decades of relationship marketing, the trustworthiness of the salesperson may be a major determinant in the development of quality buyer-seller relationships in the business market. This exploratory study seeks to validate a multi-dimensional model of trustworthiness based on the five Cs of commitment, competence, conviction, courage and character. It also explores how various personal, situational and organizational factors affect the components of trustworthiness. The results show that the five C's indeed represent trustworthiness although conviction has been perceived as part of competence. Important factors found to have an impact on trustworthiness are the personal factor of idealism, situational factors of extrinsic motivation and intrinsic motivation, and the organizational factors of culture and salesforce control system.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 54 van 56 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland