Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 56 gevonden artikelen
 
 
  Assessing Perceived Quality in Industrial Service Settings:
 
 
Titel: Assessing Perceived Quality in Industrial Service Settings:
Auteur: Babakus, Emin
Pedrick, Dennis
Richardson, Andrea
Verschenen in: Journal of business-to-business marketing
Paginering: Jaargang 2 (1995) nr. 3 pagina's 47-67
Jaar: 1995-10-24
Inhoud: The development and application of a 22-item perceived service quality measure for the flight attendant segment of airline catering services is described. This ''performance-only'' scale emerges as a unidimensional measure with better psychometric properties than an alternative formulation based on ''performance x importance'' scores. Results of hypotheses tests provide evidence supporting the proposition that service performance exerts a significant influence on behavioral intentions via the mediating role of overall service quality perceptions. In addition, the study provides insights of a practical nature within an ongoing quality improvement environment. In particular, the measure provides actionable information for decision makers. Implications of the findings for researchers and industrial services marketers are discussed.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 56 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland