Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 35 van 56 gevonden artikelen
 
 
  Idea Logics and Network Theory in Business Marketing
 
 
Titel: Idea Logics and Network Theory in Business Marketing
Auteur: Welch, Catherine
Wilkinson, Ian
Verschenen in: Journal of business-to-business marketing
Paginering: Jaargang 9 (2002) nr. 3 pagina's 27-48
Jaar: 2002-05-30
Inhoud: We argue that the model of relationships and networks proposed by the IMP group in terms of actors, activities and resources (AAR), which forms the basis of much IMP research, needs to be extended to incorporate a fourth dimension of relations and networks, namely that of ideas or schemas. These schemas are the way managers make sense of their world and the interactions taking place with other organizations and represent a different kind of dynamical force shaping relationship and network development. We use an extended longitudinal case study to illustrate the role of firms' schemas in shaping the evolution of a business network and consider the research and management implications arising from this additional network dimension.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 35 van 56 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland