Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 31 van 56 gevonden artikelen
 
 
  Exploring Commitment and Dependency in Dyadic Relationships
 
 
Titel: Exploring Commitment and Dependency in Dyadic Relationships
Auteur: Barnes, Bradley R.
Naude, Pete
Michell, Paul
Verschenen in: Journal of business-to-business marketing
Paginering: Jaargang 12 (2005) nr. 3 pagina's 1-26
Jaar: 2005-09-15
Inhoud: This paper examines the constructs of supplier commitment and dependency, and reports the findings of a research investigation involving Medium Sized Enterprise suppliers and Multinational Enterprise buyers. Corresponding dyadic relationships are explored in order to obtain views concerning the Medium Sized Enterprises' commitment to and dependency on Multinational Enterprise buying firms, as perceived by both exchange parties. Whereas the findings confirm much of the existing mainstream literature that “hard” variables related to investments and co-ordinated manufacturing contribute to business relationships, we also discover that a “soft” side, much less emphasised in the literature and characterised by intangible measures, appears to play a significant role in the dyadic relationships evaluated in this study.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 31 van 56 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland