Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 30 van 74 gevonden artikelen
 
 
  Employing a Dichotomous Choice Model to Assess Willingness to Pay (WTP) for Organically Produced Products
 
 
Titel: Employing a Dichotomous Choice Model to Assess Willingness to Pay (WTP) for Organically Produced Products
Auteur: Tsakiridou, Efthimia
Zotos, Yorgos
Mattas, Konstantinos
Verschenen in: Journal of food products marketing
Paginering: Jaargang 12 (2006) nr. 3 pagina's 59-69
Jaar: 2006-08-14
Inhoud: This study employs a dichotomous choice model to identify the socio-economic characteristics and attitudes that influence consumers' willingness to pay (WTP) a premium for organically produced products (OPP). Considering consumers' growing interest in quality and safety of food, the study attempts to identify consumers level of awareness on OPP, the intention to buy OPP and the WTP a higher price for OPP. Results highlight consumers awareness and intention, revealing useful information for the development of OPP market. The estimated maximum WTP indicates that consumers are willing to pay a substantial extra price to purchase OPP. Finally, WTP seems to be affected by certain consumer attitudes and socio-economic factors.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 30 van 74 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland
Toegankelijkheidsverklaring