Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 18 van 25 gevonden artikelen
 
 
  Raising and answering questions in primary science: Some considerations
 
 
Titel: Raising and answering questions in primary science: Some considerations
Auteur: Woodward, Catherine
Verschenen in: Evaluation & research in education
Paginering: Jaargang 6 (1992) nr. 2-3 pagina's 145-153
Jaar: 1992
Inhoud: In England and Wales, teachers of primary science are required by statutory orders, specified in the current National Curriculum documentation, to encourage children's questioning skills. In this article the educational significance of developing interrogative skills in science is explored alongside a consideration of current classroom practice. The apparent difficulties of implementing this aspect of the statutory requirements are examined with reference to studies in the field of questioning. Emerging from the discussions are issues reflecting the need for practitioners to be supported in the review and evaluation of pedagogy as a way of providing professional development concurrent with improved application of questioning strategies.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 18 van 25 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland