Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Language, Identities, and ESL Pedagogy
 
 
Titel: Language, Identities, and ESL Pedagogy
Auteur: Nero, Shondel J.
Verschenen in: Language and education
Paginering: Jaargang 19 (2005) nr. 3 pagina's 194-211
Jaar: 2005-05-15
Inhoud: The multifaceted ways in which English Language Learners (ELLs) engage in 'acts of identity' (Le Page & Tabouret-Keller, 1985) through their language use have created new challenges for ESL pedagogy. Heterogeneous identities have called into question the native speaker construct and the assumed links between ethnicity and language expertise. Drawing on the research of identity theorists along with samples of completed student questionnaires, I argue in this paper that new paradigms are needed in second-language acquisition (SLA) theory, linguistic categorisation of students, and teacher preparation for ESL pedagogy. A pedagogical framework based on Language Identity, Awareness, and Development (LIAD) is proposed as one way of expanding on current language acquisition models.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland