Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 77 van 106 gevonden artikelen
 
 
  Pedagogic Discourses, Learning and Gender Identification
 
 
Titel: Pedagogic Discourses, Learning and Gender Identification
Auteur: Creese, Angela
Leonard, Diana
Daniels, Harry
Hey, Valerie
Verschenen in: Language and education
Paginering: Jaargang 18 (2004) nr. 3 pagina's 191-206
Jaar: 2004-08-01
Inhoud: This paper is concerned with the intersection of discourse, pedagogy and gender identification in primary school classrooms. More specifically, it uses illustrative findings from a larger study to examine boys' and girls' discourses in learning and friendship groups in the classrooms of two demographically similar but pedagogically different primary schools. It warns against seeking simple solutions to complex questions about which pedagogies suit boys or girls best.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 77 van 106 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland