Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 5 gevonden artikelen
 
 
  Impact of Internet Images: Impression-Formation Effects of University Web Site Images
 
 
Titel: Impact of Internet Images: Impression-Formation Effects of University Web Site Images
Auteur: Ramasubramanian, Srividya
Gyure, James F.
Mursi, Nasreen M.
Verschenen in: Journal of marketing for higher education
Paginering: Jaargang 12 (2003) nr. 2 pagina's 49-68
Jaar: 2003-12-22
Inhoud: Institutions of higher education are increasingly becoming dependent on Web-based marketing to reach out to their target audiences. The current empirical study examines the types of impressions formed by prospective students based on exposure to different university Web site images. A between-subjects experiment was conducted using four identical university Web sites that differed only in their visual representation of campus architecture (modern/traditional) and landscaping (presence or absence of contextual greenery). The results show how the types of visuals viewed influence impressions about academic prestige, athletic reputation, cultural vitality and invitingness of a university.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 5 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland