Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 5 gevonden artikelen
 
 
  The Student Is Not the Customer—An Alternative Perspective
 
 
Titel: The Student Is Not the Customer—An Alternative Perspective
Auteur: Bay, Darlene
Daniel, Harold
Verschenen in: Journal of marketing for higher education
Paginering: Jaargang 11 (2001) nr. 1 pagina's 1-19
Jaar: 2001-09-01
Inhoud: This paper investigates some of the reasons that institutions of higher education should NOT regard the student as the customer. It is proposed that differences between profit-seeking enterprises and colleges and universities preclude the customer-focus from being an entirely useful one. In fact, the student-as-a-customer paradigm may cause institutions to concentrate on short-term, narrow student satisfaction, rather than meeting the long-term needs of an entire range of stakeholders. An alternative paradigm, the student as collaborative partner, is proposed and its potential benefits are examined.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 5 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland