Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 5 gevonden artikelen
 
 
  Lots of Fun, Not Much Work, and No Hassles: Marketing Images of Higher Education
 
 
Titel: Lots of Fun, Not Much Work, and No Hassles: Marketing Images of Higher Education
Auteur: Klassen, Michael L.
Verschenen in: Journal of marketing for higher education
Paginering: Jaargang 10 (2001) nr. 2 pagina's 11-26
Jaar: 2001-03-26
Inhoud: The college viewbook has come to play an increasingly important role in the marketing of American colleges and universities. Offering appealing images of student life and campus activities, college viewbooks are potentially powerful segmenting tools when the visual symbolism used connects with the demands of the market niche. This segmentation is seen in the present study which content analyzed the visual material of college viewbooks from top- and lower-ranked American college and universities, as determined by the 1998 U.S. News and World Report. Drawing on advertising message strategy, the results of the analysis are interpreted in four parts: the “face” of the organization, the package, the promise, and the “Big Idea.”
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 5 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland