Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 7 gevonden artikelen
 
 
  Language of Instruction: A Qualitative Analysis of the Perceptions of Parents, Pupils and Teachers Among the Kalenjin in Kenya
 
 
Titel: Language of Instruction: A Qualitative Analysis of the Perceptions of Parents, Pupils and Teachers Among the Kalenjin in Kenya
Auteur: Muthwii, Margaret Jepkirui
Verschenen in: Language culture and curriculum
Paginering: Jaargang 17 (2004) nr. 1 pagina's 15-32
Jaar: 2004-03-01
Inhoud: The paper reports the results of a survey of parents (n = 12), teachers (n = 8) and pupils (n = 20) in primary schools in rural Kenya. The sample was divided equally between multilingual and monolingual schools, the former using English or Kiswahili only, right through primary school, the latter using the mother tongue (in this case, Kalenjin) Kalenjin in primary classes 1-3, and English or Kiswahili from primary class 4 on, where the children are on average 9 years old. Virtually all the respondents preferred using English or Kiswahili instead of their mother tongue as the language of instruction in primary classes 1-3. The paper discusses the findings and their implications for further research and policy-making.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland