Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 7 gevonden artikelen
 
 
  Language Awareness: Implications for the Language Curriculum
 
 
Titel: Language Awareness: Implications for the Language Curriculum
Auteur: James, Carl
Verschenen in: Language culture and curriculum
Paginering: Jaargang 12 (1999) nr. 1 pagina's 94-115
Jaar: 1999-03-01
Inhoud: The paper is in four parts. It first traces the history of the 'British' Language Awareness (LA) movement, from its grassroots origins, through its confrontation with the establishment, to its eventual academicisation. There follows an extended definition of LA, wherein LA is compared to congeners like Linguistic Awareness, Knowledge about Language and Metalinguistic Awareness. The third move involves a comparison of LA with the complementary and parallel enterprise of Consciousness Raising. Finally, and most substantially, recent developments in the fields of bilingualism and 'new' Contrastive Linguistics are cited in order to define the cross-linguistic dimension of LA: a major concern for the founding fathers of LA, who searched hard for ways to bridge the gap between mother tongue and foreign language education.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland