Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 6 gevonden artikelen
 
 
  Storing simple stories: Narrative recall and the Chinese student
 
 
Titel: Storing simple stories: Narrative recall and the Chinese student
Auteur: Mahoney, Dino
Hull, Jonathan
Shillaw, John
Verschenen in: Language culture and curriculum
Paginering: Jaargang 10 (1997) nr. 1 pagina's 66-87
Jaar: 1997
Inhoud: Several recent studies have demonstrated the importance of discourse organisation for the comprehension and recall of various discourse genres. This paper, following Carrell (1984), investigated the presence of a formal schema in second language reading comprehension of short narratives. In all, four factors in the operation of formal schemata in the recall of written narrative texts by a group of students at the City University of Hong Kong were investigated. These were: quantity of recall, temporal sequence of recall from story-schematic and input versions of stories, the effects of second language proficiency level on quantity of recall, and the quality of recall. Evidence was found indicating the effects of temporal sequence on recall. The possible influence on recall of certain variables is also explored.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 6 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland