Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 6 gevonden artikelen
 
 
  Multilingualism and discourse in primary school mathematics in Kenya
 
 
Titel: Multilingualism and discourse in primary school mathematics in Kenya
Auteur: Bunyi, Grace
Verschenen in: Language culture and curriculum
Paginering: Jaargang 10 (1997) nr. 1 pagina's 52-65
Jaar: 1997
Inhoud: The paper very briefly reviews the literature on second language medium of instruction and educational achievement. Classroom discourse data from English, Kiswahili and mother tongue mathematics lessons, and from lessons where code switching occurred are presented. The paper argues that regardless of the medium of instruction, a transmissional model of teaching and learning predominates. The paper underlines the importance of teacher education programmes that are based on the realities of the local situation, and that develop the teachers' awareness of the impacts that their way of talking and organising learning opportunities have on how pupils learn.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 6 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland