Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 105 van 159 gevonden artikelen
 
 
  Multi-competence and the learning of many languages
 
 
Titel: Multi-competence and the learning of many languages
Auteur: Cook, Vivian
Verschenen in: Language culture and curriculum
Paginering: Jaargang 8 (1995) nr. 2 pagina's 93-98
Jaar: 1995
Inhoud: The term 'multi-competence' is used to define an individual's knowledge of a native language and a second language, that is L1 linguistic competence plus L2 interlanguage. The paper discusses the persistent tendency in L2 pedagogy, from the 1920s to the present, to make fallacious comparisons between multi-competent L2 learners and monoglot speakers of the target language. The fallacy is perpetuated by many formal models of language acquisition, such as Universal Grammar, which is opposed to any notion of multiple competences. The paper lists and describes the principal elements of multi-competence and presents a number of their implications for the construction of syllabi and examinations and the development of teaching methods.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 105 van 159 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland