Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 6 gevonden artikelen
 
 
  The Role of Attitudes and Self-Efficacy in Predicting Condom Use and Purchase Intentions
 
 
Titel: The Role of Attitudes and Self-Efficacy in Predicting Condom Use and Purchase Intentions
Auteur: Gabler, Joanna
Kropp, Fredric
Silvera, David H.
Lavack, Anne M.
Verschenen in: Health marketing quarterly
Paginering: Jaargang 21 (2004) nr. 3 pagina's 63-78
Jaar: 2004-10-26
Inhoud: This study examines the condom purchasing and use habits of 256 college students in Norway and English-speaking Canada, and develops a structural equation model to explain condom purchase and use. In the model, intention to purchase condoms is influenced by self-efficacy in condom purchasing, as well as by intention to use condoms. Intention to use condoms is influenced by having a positive attitude toward condom usage and by self-efficacy in persuading a partner to use condoms. The implications for health promotion and social marketing campaigns are discussed.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 6 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland