Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 6 gevonden artikelen
 
 
  Consumer Preferences for General Practitioner Services
 
 
Titel: Consumer Preferences for General Practitioner Services
Auteur: Morrison, Mark
Murphy, Tom
Nalder, Craig
Verschenen in: Health marketing quarterly
Paginering: Jaargang 20 (2004) nr. 3 pagina's 3-19
Jaar: 2004-02-24
Inhoud: This study focuses on segmenting the market for General Practitioner services in a regional setting. Using factor analysis, five main service attributes are identified. These are clear communication, ongoing doctor-patient relationship, same gender as the patient, provides advice to the patient, and empowers the patient to make his/her own decisions. These service attributes are used as a basis for market segmentation, using both socio-demographic variables and cluster analysis. Four distinct market segments are identified, with varying degrees of viability in terms of target marketing.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 6 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland