Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 7 gevonden artikelen
 
 
  Changing Drivers' Intentions and Behaviours Using Fear-Based Driver Fatigue Advertisements
 
 
Titel: Changing Drivers' Intentions and Behaviours Using Fear-Based Driver Fatigue Advertisements
Auteur: Tay, Richard
Watson, Barry
Verschenen in: Health marketing quarterly
Paginering: Jaargang 19 (2002) nr. 4 pagina's 55-68
Jaar: 2002-11-26
Inhoud: This paper examines the effects of fear arousal and perceived efficacy on the acceptance and rejection of road safety advertising messages that are typical in Australia and New Zealand. Our results suggest that the level of fear arousal could be lowered without a significant effect on the message acceptance rates but could result in a lower rate of message rejection. Our results also suggest that the inclusion of explicit coping strategies in the road safety advertisements has a significant positive effect on message acceptance.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland