Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 7 gevonden artikelen
 
 
  The U.S. Infant Formula Industry
 
 
Titel: The U.S. Infant Formula Industry
Auteur: Cutler, Bob D.
Wright, Robert F.
Verschenen in: Health marketing quarterly
Paginering: Jaargang 19 (2002) nr. 3 pagina's 39-55
Jaar: 2002-03-01
Inhoud: Throughout their history, U.S. based infant formula companies have promoted their products as though they required a prescription. This form of marketing is called “ethical” promotion, which focuses on gaining a physician to parent recommendation for a brand of infant formula. Until Nestle's entry into the U.S. infant formula market in 1988, there was little direct-to-consumer promotion of infant formula. This article provides a background on the history of infant formula practices in the United States and then focuses on a descriptive model to explain how mothers' make their infant formula selection. Finally, we offer suggestions for the “ethical” marketers of infant formula.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland