Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Effects of Direct-to-Consumer Advertising of Pharmaceutical Products on College Students
 
 
Titel: Effects of Direct-to-Consumer Advertising of Pharmaceutical Products on College Students
Auteur: Burak, Lydia J.
Damico, Amy
Verschenen in: Health marketing quarterly
Paginering: Jaargang 17 (1999) nr. 2 pagina's 19-29
Jaar: 1999-12-01
Inhoud: This study examines college and university students' responses to direct-to-consumer advertising of pharmaceutical products in magazines. Four hundred seventy-one students from three institutions participated in the study that found that the majority of the students were frequent magazine readers, they noticed ads for the pharmaceutical products, and they used the advertised products. Although most students denied buying or using the products because of the ads, there was a significant correlation between number of ads seen and number of products used.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland