Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 7 gevonden artikelen
 
 
  Are Retail Prices “Just” When They Do Not Include Social Costs?
 
 
Titel: Are Retail Prices “Just” When They Do Not Include Social Costs?
Auteur: McMahon, Thomas F.
Verschenen in: Health marketing quarterly
Paginering: Jaargang 17 (1999) nr. 1 pagina's 33-47
Jaar: 1999-09-01
Inhoud: The price is “right” when the buyer agrees to purchase goods or service. But is it “just”? That is, does the price include social costs such as pollution and discrimination? Cost shifting is the passing down of these costs from the seller to the buyer. The amount of cost shifting depends upon the inelasticity or elasticity of supply or demands, methods of assigning social costs, means used in promotion and the role of the market price. Wal-Mart and Body Shop International exemplify the problems of social costs. Recommendations for marketing managers concludes the article.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland