Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
   volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 1 van 7 gevonden artikelen
 
 
  Identifying Service Quality Strengths and Weaknesses Using SERVQUAL
 
 
Titel: Identifying Service Quality Strengths and Weaknesses Using SERVQUAL
Auteur: Kaldenberg, Dennis
Becker, Boris W.
Browne, Beverly A.
Browne, William G.
Verschenen in: Health marketing quarterly
Paginering: Jaargang 15 (1998) nr. 2 pagina's 69-86
Jaar: 1998-04-08
Inhoud: The goal of this study was to examine responses among dental patients to the most recent version of SERVQUAL, and to evaluate that instrument as a tool for measuring satisfaction in a dental practice. Items on the reliability and responsiveness dimensions produced the lowest satisfaction ratings, while improvements in providing services as promised and instilling confidence have the greatest potential for producing higher satisfaction among patients. Finally, using open-ended questions, we identified a number of patient events or experiences which caused either high or low scores on individual SERVQUAL items.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 1 van 7 gevonden artikelen
 
   volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland