Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
   volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 1 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Applying the Marketing Concept in Health Care
 
 
Titel: Applying the Marketing Concept in Health Care
Auteur: Paul, Jim
Hanna, Joe B.
Verschenen in: Health marketing quarterly
Paginering: Jaargang 14 (1997) nr. 3 pagina's 3-17
Jaar: 1997-04-04
Inhoud: This article applies the marketing concept to the no-show problem in health care. The no-show problem at a hospital-based outpatient internal medicine clinic was analyzed to determine the determinants of no-show behavior. Two surveys were conducted: a patient questionnaire, and a telephone interview of patients that had recently missed an appointment. The surveys identified the lack of transportation as an important determinant of no-show behavior among the clinic's low-income and elderly patient population. The authors suggest that effective implementation of the marketing concept requires that health care organizations offer individualized transportation services to and from their facilities.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 1 van 8 gevonden artikelen
 
   volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland
Toegankelijkheidsverklaring