Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Examining the Applicability of Market Forecasting Models to New Pharmaceutical Products
 
 
Titel: Examining the Applicability of Market Forecasting Models to New Pharmaceutical Products
Auteur: Agrawal, Madhu
Calantone, Roger J.
Verschenen in: Health marketing quarterly
Paginering: Jaargang 13 (1996) nr. 4 pagina's 17-31
Jaar: 1996-07-16
Inhoud: Developing new products is a complex and risky business, particularly in the pharmaceutical industry. In recent years, several pretest and test market models have been proposed to evaluate the performance of a new product. Although these models have been tested and validated with a wide variety of frequently purchased products, certain unique characteristics of the market for pharmaceutical products render the models subject to modification. This study examines and evaluates the applicability of three types of market forecasting models (Awareness forecasting models, Pre-test market models, and Test market models) in predicting the market potential of new pharmaceutical products.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland