Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 9 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Warning Labels
 
 
Titel: Warning Labels
Auteur: Agrawal, Madhu
Verschenen in: Health marketing quarterly
Paginering: Jaargang 13 (1996) nr. 2 pagina's 99-115
Jaar: 1996-03-14
Inhoud: Despite the widespread debate on the merits and demerits of warning label disclosures on over-the-counter (OTC) drug products and the "brief summary" of side-effects required of manufacturers in prescriptions to warning label information on drug products would be of help to health care professionals, public policy makers in the FDA, and to drug manufacturers. This study has several purposes. First, to explore the past research on the effect of negative information such as warning labels on consumers' risk perceptions towards drug products. Second, to examine the use of the Health Belief Model as a theoretical framework for the research questions. Third, to examine the role of expertise and its relation to consumer risk perceptions. Finally, to propose research hypotheses based on the reviewed literature.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 9 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland