Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Consumer Product Branding Strategy and the Marketing of Physicians' Services
 
 
Titel: Consumer Product Branding Strategy and the Marketing of Physicians' Services
Auteur: Friedrich, Harvey
Witt, Jerome
Verschenen in: Health marketing quarterly
Paginering: Jaargang 13 (1996) nr. 2 pagina's 87-98
Jaar: 1996-03-14
Inhoud: Hopistals have traditionally maintained physician referral programs as a means of attracting physicians to their network of affiliated providers. The advent of managed care and impending healthcare reform has altered the relationship of hospitals and physicians. An exploratory study of marketing approaches used by twelve healthcare organizations representing twenty-five hospitals in a large city was conducted. Strategies encountered in the study ranged from practice acquisition to practice promotion. This study suggests that healthcare providers might adopt consumer product branding strategies to secure market-share, build brand equity, and improve profitability.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland