Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 10 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Variations in Mature Market Consumer Behavior Within a Health Care Product
 
 
Titel: Variations in Mature Market Consumer Behavior Within a Health Care Product
Auteur: Hopper, Jo Anne S.
Busbin, James W.
Verschenen in: Health marketing quarterly
Paginering: Jaargang 12 (1995) nr. 4 pagina's 75-92
Jaar: 1995-06-27
Inhoud: America is undergoing a profound age shift in its demographic make-up with people 55 and over comprising an increasing proportion of the population. Marketers may need to increase their response rate to this shift, especially in refining the application of marketing theory and practice to older age consumers. To this end, a survey of older couple buying behavior for health insurance coverage is reported here. Results clarify evaluative criteria and the viability of multiple market segmentation for health care coverage among older consumers as couples. Commentary on the efficacy of present health coverage marketing programs is provided.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 10 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland