Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 10 van 10 gevonden artikelen
 
 
  The Use and Image of Mature Adults in Health Care Advertising (1954-1989)
 
 
Titel: The Use and Image of Mature Adults in Health Care Advertising (1954-1989)
Auteur: Balazs, Anne L.
Verschenen in: Health marketing quarterly
Paginering: Jaargang 12 (1995) nr. 3 pagina's 13-26
Jaar: 1995-06-01
Inhoud: Health care professionals who treat older (over 65) patients are influenced by the journals they read. Advertising directed at health care professionals during the period 1954 to 1989 was subjected to a content analysis. Advertising in health care journals was expected to reflect the demographic changes in American society with increasing numbers of older models and to present positive images of older people. Contrary to content analyses of magazing cartoons (Smith 1979) and general readership magazines (Bramlett-Solomon and Wilson 1989; Gantz, Gartenberg, and Rainbow 1980; Ursic, Ursic, and Ursic 1986), this study did find a significant use of older people in health care advertising and positive role portrayal.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 10 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland