Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Physicians' Perspectives of HMOs and Marketing
 
 
Titel: Physicians' Perspectives of HMOs and Marketing
Auteur: Ellis, Brien
Ellis, George H.
Corle, Gary
Verschenen in: Health marketing quarterly
Paginering: Jaargang 12 (1994) nr. 1 pagina's 113-128
Jaar: 1994-12-19
Inhoud: The authors compare physicians in HMOs and those not in HMOs in order to determine how HMOs have affected their practices. Physicians in HMOs see more patients per day, but recieve less income per patient than physicians not in HMOs; however, both groups of physicians agree that HMOs have not changed marketing practices. In fact, both groups report uncertainty as to the best way to market their practice, and in their understanding of marketing. The physicians do agree that patient referrals are the most important means of patient acquisition; however, both groups report a surprisngly low use of patient questionnaires. Implications and recommendations for HMOs, physicians, and health care marketing researchers are discussed.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland