Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 12 van 16 gevonden artikelen
 
 
  Positioning Health Services
 
 
Titel: Positioning Health Services
Auteur: Dasgupta, Chanda Ghose
Ghose, Sanjoy
Verschenen in: Health marketing quarterly
Paginering: Jaargang 11 (1994) nr. 1-2 pagina's 191-206
Jaar: 1994-02-25
Inhoud: The proliferation of different kinds of health services has created a "clutter" in the industry making it difficult to distinguish between different product/service offerings. This often leads to fuzzy positioning in the market which helps neither the firm providing a health service not the potential consumers. In this paper we propose the use of map representations to provide health care managers with diagnostic information about the market and to assist them in their service design and positioning tasks. Empritical analysis of a real-life objective data set is employed to illustrate the appropriateness of the proposed mapping approach for the health insurance industry. The paper also emphasizes the difference in the characteristics and implications of non-price scaled vs. price scaled maps in the context of health care marketing.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 12 van 16 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland