Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 15 van 17 gevonden artikelen
 
 
  The Instrumental Role of Product Information:
 
 
Titel: The Instrumental Role of Product Information:
Auteur: Discenza, Richard
Ferguson, Jeffrey M.
Verschenen in: Health marketing quarterly
Paginering: Jaargang 10 (1993) nr. 1-2 pagina's 155-168
Jaar: 1993-03-10
Inhoud: The study extends work in informative labeling, fear appeals, and negative information effects. Respondents were given two labels from two packages, one of which contained the experimental treatment. Warning strength was manipulated at three levels: weak, medium, and strong. The data show that, unlike labels on prescription medications, non-prescription warning labels tend to discourage use of the product. Results have implications for information theorists, marketers, and public policy makers.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 15 van 17 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland