Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 13 gevonden artikelen
 
 
  Teaching Information Literacy to Generation
 
 
Titel: Teaching Information Literacy to Generation
Auteur: Manuel, Kate
Verschenen in: Journal of library administration
Paginering: Jaargang 36 (2002) nr. 1-2 pagina's 195-217
Jaar: 2002-01-01
Inhoud: Whether they are called the Nintendo Generation, Millennials, or Generation, contemporary 17- to 19-year-olds bring unique learning style preferences and worldviews with them when they come to libraries' information literacy classes. Prominent among their preferences are visual and kinesthetic learning styles. They have incredibly positive views of technologies' potentialities and their own abilities with technologies. Like all students, they learn more effectively when taught in accordance with their learning style preferences and when their worldviews are acknowledged. Changing teaching methods andmaterials for an information literacy course at California State University, Hayward, to accommodate better Generation learners correlated with improvements in students' attitudes and performances.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 13 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland