Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 10 van 13 gevonden artikelen
 
 
  The Radical Syllabus
 
 
Titel: The Radical Syllabus
Auteur: Saines, Sherri B.
Verschenen in: Journal of library administration
Paginering: Jaargang 36 (2002) nr. 1-2 pagina's 167-175
Jaar: 2002-01-01
Inhoud: Students in the one-credit College Information Seeking Skills class complained about the workload, groaned over assignments, and declined to participate in class. How could the class be redesigned to enable students to enjoy the work, participate, and get excited about libraries? The author tried a new approach, based on informal education theories, which engages students in the creation of the syllabus. The participatory syllabus has its own challenges, yet is more rewarding for the instructor. Students in the participatory classes were more engaged in the classroom activities and discussions. Their final projects showed an increased level of interest and creativity. Perhaps fewer topics get covered in the participatory classroom, but “the less we teach the more they learn.”
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 10 van 13 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland