Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 11 gevonden artikelen
 
 
  Effect of Internet Use on Development of Information Literacy: A Panel Study with Japanese Elementary School Children
 
 
Titel: Effect of Internet Use on Development of Information Literacy: A Panel Study with Japanese Elementary School Children
Auteur: Takahira, Mieko
Ando, Reiko
Sakamoto, Akira
Verschenen in: Computers in the schools
Paginering: Jaargang 24 (2008) nr. 3-4 pagina's 65-82
Jaar: 2008-01-18
Inhoud: This study focused on whether Internet use improves skills for practical use of information, which is termed information literacy in Japan. Data from Japanese elementary school children (n = 702) were analyzed in a two-wave panel study in order to estimate the causal relationship between Internet use and information literacy. Structural equation modeling was the specific technique applied in a cross-lagged effect model. Results of the analysis indicated that greater use of the Internet led to higher information literacy in the whole-scale measure of practical use of information, as well as in the subskill areas of collecting, judging, and expressing information.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 11 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland