Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 11 gevonden artikelen
 
 
  Designing for Learner Engagement in Middle School Science
 
 
Titel: Designing for Learner Engagement in Middle School Science
Auteur: Harmer, Andrea J.
Cates, Ward Mitchell
Verschenen in: Computers in the schools
Paginering: Jaargang 24 (2007) nr. 1-2 pagina's 105-124
Jaar: 2007-08-09
Inhoud: Engaging middle-school students in scientific inquiry is typically recognized as important, but difficult. Designed to foster learner engagement, this method used an online, problem-based, science inquiry that investigated the West Nile virus during four weeks of collaborative classroom sessions. The inquiry prototype was authored in WISE, the Web-Based Science Inquiry Environment headquartered at UC, Berkeley. Online materials, readings, and class sessions were augmented with interactive electron microscopy images and an introduction to nanoscale science through the ImagiNations Web site at Lehigh University. This approach proved highly engaging and generated design and development guidelines useful to others interested in designing for student engagement in middle school science.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 11 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland